Marketing a szükséges jó a vállalkozásnak

Talán egy exkluzív klub vagy szigorúan titkos szervezet számára, ahol a részvételt teljes egészében egy belső hierarchia irányítja, a marketing nincs nagy befolyással. Ugyanakkor egy vállalkozás számára elengedhetetlen a megfelelő marketing stratégia kialakítása, hiszen a vállalkozás sikeressége az új ügyfelek bevonzásán, az eladások növelésén múlik. Megközelíthetjük úgy is, hogy a marketing az, ahogy a potenciális ügyfelek megismerik az Ön vállalkozását, és megkapják a szükséges információt annak eldöntéséhez, hogy a nehezen megkeresett pénzüket a termékekért és szolgáltatásokért cserébe adják-e vagy sem. 

Valószínűleg már egymilliószor hallotta a szót, de mit jelent pontosan a marketing? A marketing az értékesítési lehetőségek azonosításának folyamata. Az e-kereskedelem és a web alapú vállalatok esetében a digitális marketing stratégiák jelentik a fő hangsúlyt, míg a tégla- és habarcsüzletek tulajdonosai dönthetnek úgy, hogy a hagyományos módszerekre koncentrálnak, mint például a nyomtatás és a rádió. Mindazonáltal üzleti modelljétől vagy céljaitól függetlenül a marketingre szükség van az üzleti vállalkozás sikeréhez.

A marketing célja az ügyfelek vonzása, de a marketing előnyei ezzel nem érnek véget. Különösen az új vállalkozások számára a marketing több cél elérését segíti elő, a társadalmi követéstől a növekvő piaci részesedésig.

A marketingre szükség van egy olyan vállalkozás számára, amely fokozott láthatóságot igényel mind digitális, mind fizikai környezetben. A forgalmas utcán elhelyezett figyelemfelkeltő feliratoktól kezdve a tekintélyes webhelyeken közzétett márkás blogbejegyzésekig a marketing taktika segíti az ügyfeleket abban, hogy mentálisan összekapcsolják márkáját egy értékes termékkel vagy szolgáltatással.

Az új vásárlók megszerzése mellett a marketing felhasználható a márka lojalitásának fokozására a meglévő ügyfelek körében. A lojalitási marketing kampány létrehozása elősegíti a meglévő ügyfelek megtartását és erősíti a kapcsolatokat az új ügyfelekkel.

A márka tekintélyének növelése és az ügyfelek számára értékteremtés érdekében egyes marketingfeladatok egy adott témával kapcsolatos információk és oktatás biztosítására összpontosítanak. Iparától függetlenül, az olyan tartalom terjesztése, amely segít a probléma megoldásában, egyértelművé teszi a kérdést, vagy alaposan megismer egy témát, hozzájárul vállalkozása hitelességéhez.

A marketing célja gyakran az arány növelése, ám ennek a folyamatnak rejtélye megmarad néhány üzlettulajdonos számára. Azáltal, hogy az értékesítési csatornára összpontosít, és minden egyes szakaszban kampányokat készít a vásárlók megcélzására, a marketing befolyásolja a vásárlási döntéseket és növeli az értékesítést.

A tartalommarketing, a tapasztalati marketing és a közösségi médiamarketing között az ügyfelek bevonása bárhol is legyen, könnyebb, mint valaha. A márkák már digitális és nyomtatott médiákat is használhatnak, hogy tájékoztassák az ügyfeleket a márkáról és ösztönözzék a beszélgetést.

Abban az esetben, ha ezek a célok felkeltették az érdeklődését, de kíváncsi arra, hogyan lehet ezeket elérni, akkor olvasson tovább. Ezek az irányelvek segítenek abban, hogy megbizonyosodjon arról, hogy marketingstratégiája úgy van kialakítva, hogy elősegítse az összes hirdetési cél elérését.

Feltéve, hogy a vállalkozása kevesebb, mint egy éves, akkor marketing célja az lehet, hogy új vásárlókat szerezzen, szemben a meglévő ügyfelek megtartásával. Vázolja fel a marketing célokat azáltal, hogy meghatározza azokat a konkrét mutatókat, módszereket és folyamatokat, amelyekkel az egyes célokat elérni lehet.

Nem elég egy konkrét célkitűzés, minden marketing célnak időérzékenynek kell lennie. Naponta 4000 látogatót keres a következő hónapra, a következő negyedévre vagy a következő évre? Ha az Ön célja az e-mailek bejelentkezésének 50% -kal történő növelése, mennyi időt vesz igénybe, és milyen gyakran kell értékelni az előrehaladást? Annak érdekében, hogy a dolgok folyamatosan mozogjanak, rendeljen határidőt minden marketing feladathoz.

Az átfogó törekvés különbözteti meg a sikeres vállalkozókat mindenkitől. Ugyanakkor, ha lehetetlen eredményre törekszünk, az idő majdnem 100% -a csalódást hoz. Ahelyett, hogy hangsúlyozná a csapatot, és nem éri el a célokat, 30 nap, hat hónap, egy év és öt év alatt adja meg a kívánt eredményeket.


A SZALAKÓTA Program egyéni, kisközösségi termékkészítőknek, ezermestereknek, alternatív művészeknek stb. nyújt jogi, adóügyi és pénzügyi vállalkozási tanácsadást térítésmentesen, vagy jelképes díjazásért, – a kezdetektől egészen az önálló vállalkozóként való működés szintjéig.


A program elsősorban a következő földrajzi területekről lehet csatlakozni: Nyugat-Dunántúl (Vas megye, Zala megye, Győr-Moson-Sopron megye) Közép-Dunántúl (Fejér megye, Veszprém megye, Komárom-Esztergom megye) Dél-Dunántúl (Somogy megye, Tolna megye, Baranya megye). Természetesen lehetőség van Magyarország más területeiről is jelentkezni, csatlakozni. 

A további részletek felől tájékozódjon a program honlapján: www.szalakota.hu.

Ezen cikk a VELARI Nonprofit Kft. “Termelési és értékesítési hálózat fejlesztése” elnevezésű projekt részeként, – a Széchenyi 2020 – GINOP-5.1.3-16 projekt keretében az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósult meg.  

(X)
Széchenyi 2020 ESZA