A marketing tevékenysége

A marketing az a folyamat, amely a megfelelő termékeket, szolgáltatásokat vagy ötleteket a megfelelő embereknek a megfelelő helyen, időben és áron biztosítja, a megfelelő promóciós technikák felhasználásával, továbbá a megfelelő embereket használja fel az árukkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyfélszolgálat biztosítására.

Ezt a koncepciót „helyes” elvnek nevezik, és minden marketingstratégia alapja. Azt mondhatjuk, hogy a marketing a potenciális vásárlók (akár szervezetek, akár fogyasztók) igényeinek feltárása, majd azoknak az áruknak és szolgáltatásoknak a nyújtása, amelyek megfelelnek vagy meghaladják a vevők elvárásait. A marketing a cserék létrehozásáról szól. A csere akkor történik, amikor két fél értéket ad egymásnak, hogy kielégítse saját igényeit. Egy tipikus csere esetén a fogyasztó pénzt vásárol egy áru vagy szolgáltatás számára. Bizonyos esetekben cserélik a nem monetáris dolgokat, például, ha egy személy, aki önkéntes a cég jótékonysági céljára, pólót kap a meghatározott időért cserébe. Az egyik gyakori félreértés az, hogy néhány ember nem lát különbséget a marketing és az értékesítés között. Noha két különböző dolog, amelyek a vállalat stratégiájának részét képezik. Az értékesítés magában foglalja a cég termékeinek vagy szolgáltatásainak értékesítését az ügyfelei számára, míg a marketing az ügyfelek számára a termék vagy szolgáltatás értékének a kommunikálását jelenti.

A cserék ösztönzése érdekében a marketingszakemberek követik a „helyes” elvet. Például, amikor egy helyi Avon képviselő nem rendelkezik megfelelő rúzzsal a potenciális vásárló számára, abban az esetben az ügyfél azt akarja, hogy a megfelelő áron a potenciális ügyfél nem cserél pénzt az Avon új rúzsához. Gondoljunk az utolsó cserére (vásárlásra) amit végrehajtottunk. Mi történik, ha az ár 30 százalékkal magasabb lett volna? Mi van, ha a bolt vagy más forrás kevésbé hozzáférhető? Vettél volna valamit? A „helyes” elv azt mondja, hogy a marketingszakemberek számos olyan tényezőt irányítanak, amelyek meghatározzák a marketing sikerét. A legtöbb sikeres szervezet elfogadta a marketing koncepciót. A marketing koncepció a „helyes” elven alapul. A marketingkoncepció a marketingadatok felhasználása az ügyfelek igényeire összpontosítva, annak érdekében, hogy olyan marketingstratégiákat alakítsanak ki, amelyek nemcsak az ügyfelek igényeit elégítik ki, hanem a szervezet céljait is. A szervezet a marketing koncepciót használja, amikor azonosítja a vevő igényeit, majd elkészíti azokat a termékeket, szolgáltatásokat vagy ötleteket, amelyek kielégítik azokat (a „helyes” elv alkalmazásával). A marketingkoncepció az ügyfelek (az ügyfelek szervezetei vagy fogyasztói) számára ajánlott értéket kínál. Pontosabban, a marketing koncepció a következőket foglalja magában:

  • Az ügyfelek igényeinek összpontosítása, annak érdekében, hogy a szervezet megkülönböztesse termékeit a versenytársak kínálatától. A termékek lehetnek áruk, szolgáltatások vagy ötletek.
  • Az összes szervezet tevékenységének integrálása, beleértve a termelést és a promóciót, a kívánságok és igények kielégítése érdekében.
  • Hosszú távú célok elérése a szervezet számára az ügyfelek igényeinek kielégítésével jogilag és felelősségteljesen.

Napjainkban minden iparágban működő cég alkalmazza a marketing koncepciót. Tegyük fel az Enterprise Rent-A-Car megállapította, hogy ügyfelei nem akarnak elvezetni az irodáig a bérautóért, ezért az Enterprise elkezdte a járművek kiszállítását az ügyfelek otthonaiba vagy munkahelyeire. További szemléltetésre szolgáló példa, hogy Disneyworld vezetősége úgy találta, hogy néhány látogató valóban nem szeretett sorban állni és várakozni. Válaszul a Disney prémium áron ajánlotta fel a FastPass szolgáltatást, ami lehetővé teszi, hogy a látogatók elkerüljék a sorokban való várakozását és elsőbbégi beszállással próbálhatják ki a különböző játékokat.

A marketingkoncepció megértésének egyik fontos kulcsa az, hogy tudjuk, hogy a marketing koncepció használata azt jelenti, hogy a terméket a piackutatás után hozzák létre az ügyfelek igényeinek azonosításához. A termékeket nem csak a termelési osztályok hozzák létre, ugyanis a marketing részlegeknek várhatóan azonosítaniuk kell, hogy a kutatás alapján hogyan lehet eladni őket. A marketing koncepciót ténylegesen kihasználó szervezet a potenciális ügyfelek adatait használja a termék kezdetétől fogva, hogy a lehető legjobb árat, szolgáltatást vagy ötletet hozza létre, valamint más marketing stratégiákat is támogasson.


A SZALAKÓTA Program egyéni, kisközösségi termékkészítőknek, ezermestereknek, alternatív művészeknek stb. nyújt jogi, adóügyi és pénzügyi vállalkozási tanácsadást térítésmentesen, vagy jelképes díjazásért, – a kezdetektől egészen az önálló vállalkozóként való működés szintjéig.

A program elsősorban a következő földrajzi területekről lehet csatlakozni: Nyugat-Dunántúl (Vas megye, Zala megye, Győr-Moson-Sopron megye) Közép-Dunántúl (Fejér megye, Veszprém megye, Komárom-Esztergom megye) Dél-Dunántúl (Somogy megye, Tolna megye, Baranya megye). Természetesen lehetőség van Magyarország más területeiről is jelentkezni, csatlakozni. 

A további részletek felől tájékozódjon a program honlapján: www.szalakota.hu.

Ezen cikk a VELARI Nonprofit Kft. “Termelési és értékesítési hálózat fejlesztése” elnevezésű projekt részeként, – a Széchenyi 2020 – GINOP-5.1.3-16 projekt keretében az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósult meg.  

(X)
Széchenyi 2020 ESZA